0

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for Feststemning.dk – kort fortalt
Vi elsker glade og feststemte kunder! Derfor har vi gjort det let og enkelt for dig at handle i vores webshop.

Til dig, der ønsker at kommer hurtigt videre med dit køb, har vi her samlet lidt basisviden omkring købsforløbet.

Du lægger varerne til den kommende festlige begivenhed i kurven, vælger fragtmetode (gratis fragt ved køb over 499 kr. ved levering til pakkeshop), giver os modtager- og evt. faktureringsinfo, betaler for købet med betalingskort, og så sender vi hurtigt og forsvarligt varerne til dig med GLS.

Vi giver dig 14 dages returret, og vi giver naturligvis ikke dine oplysninger videre til andre.

Har du brug for den lange version af vores handelsbetingelser, kan du læse mere nedenfor.

 

At handle med Feststemning.dk

Når du køber varer fra webshoppen Feststemning.dk, handler du med

Feststemning.dk

CVR: 44464667

Åbakkevej 7

5210 Odense NV

Mail: kontakt@feststemning.dk

 

Hos Feststemning.dk kan du kun bestille varer via vores webshop. Alle vores aftaler indgås på dansk.

For at handle hos Feststemning.dk, skal du igennem følgende 5 trin 

  1. Find de ønskede varer og læg dem i indkøbskurven. Når du har fundet alt, hvad hjertet kan begære, går du til indkøbskurven. Her får du den samlede oversigt over dit køb. Du har også mulighed for at justere antallet på den enkelte vare eller helt slette en vare fra indkøbskurven
  2. Indtast dit navn ov adresse
  3. Vælg forsendelse og betalingsmåde
  4. Godkend vores Handelsebetingelser
  5. Indtast dine kortoplysninger og godkend købet

 

Priser og betaling

Alle priserne på Feststemning.dk er i DKK, inkl. moms og dagspriser.

Du kan bestille online og betale via sikker forbindelse med Dankort, Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro. Alle kortbetalinger foregår via Quickpays krypterede SSL betalingssystem for sikker og fortrolig betaling.

Vi tager forbehold for udsolgte varer, prisændringer og eventuelle fejl på hjemmesiden.

 

Levering, forsendelse og fragt

Hos Feststemning.dk bestræber vi os altid på en hurtig levering. Alle ordrer ekspederes i den rækkefølge, som de kommer ind, og vi forsøger at sende alle ordrer fra dag-til-dag. Leveringstiden er typisk 1-2 dage. I feriesæsoner, omkring helligdage og ved kampagner må dog påberegnes 1-2 dages ekstra leveringstid grundet travlhed.

Alle ordrer sendes med GLS til levering i enten pakkeshop eller til erhvervs- eller privatadresse. 

Vi sender varer til Danmark dog ikke til Færøerne og Grønland. Handler du for over 499, sender vi dine varer ganske gratis til en pakkeshop. Handler du for under 499 kr., betaler du fra 39 kr. i fragt som privatperson til pakkeshop.

Vi pakker altid dine varer godt ind, og du vil modtage en mail fra os, når varerne er afsendt.

Du er også velkommen til selv at hente din ordre på vores lager. I det tilfælde, skal du vælge leveringsmuligheden 'Hent selv', når du checker ud. Du vil modtage en mail, når ordren er pakket og klar til afhentning.

 

Fortrydelsesret og returnering

Hos Feststemning.dk har du 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten udløber 14 dage efter den dag, hvor du 1) har fået varerne i din besiddelse, eller 2) modtager den sidste vare (ved dellevering).

Du skal indenfor senest inden for 14 dage efter modtagelsen af varerne give os klar besked om, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gøres ved at sende os en mail, ringe til os eller sende et brev. Oplys venligst ordrenummer samt en kort forklaring til returneringen.

Du skal sende varerne retur direkte til nedenstående adresse senest 14 dage efter, at du har givet os besked om, at du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret. Du betaler selv for returnering af varerne.

Feststemning.dk
Åbakkevej 7
5210 Odense NV

Bemærk venligst, at du bærer risikoen for varen under tilbagesendelsen. Det betyder, at hvis varen forsvinder eller bliver beskadiget undervejs, er Feststemning.dk ikke forpligtet til at tilbagebetale købssummen, medmindre varen stadig har en salgsværdi.

Varer skal naturligvis returneres i samme stand og indpakning, som da de blev modtaget. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Vi krediterer dit betalingskort hurtigst muligt, efter vi har modtaget din besked vedr. fortrydelse af købet. Bemærk venligst, at Feststemning.dk kan tilbageholde tilbagebetalingen i op til 14 dage, indtil vi har modtaget varen retur eller fået dokumentation for, at varen er sendt retur.

Fortryder du købet ved at nægte modtagelsen fra GLS uden samtidig at give klar besked herom, vil vi kontakte dig for at sikre os, om returneringen skyldes fortrydelse, eller om der er sket en fejl fra fragtfirmaets side. Skyldes returneringen fortrydelse, forbeholder Feststemning.dk sig retten til at debitere et gebyr på 39 kr. for de omkostninger, som forsendelsen har påført Feststemning.dk 

Specifikt vedr. ballonpost gælder, at ballonpost ikke refunderes i tilfælde af returnering, ikke afhentet i pakkeshop eller forsinkelse grundet GLS.

 

Reklamation

Hos Feststemning.dk har du 2 års reklamationsret, hvilket betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. En forudsætning er dog, at reklamationen er berettiget, dvs. at manglerne ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen.

Du skal reklamere inden rimelig tid, efter du har konstateret manglen. Reklamerer du senest 2 måneder efter, at manglen er opdaget, anses reklamationen altid for værende rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

Hvis du ønsker at reklamere over et produkt, så send os en mail på kontakt@feststemning.dk, hvor du beskriver årsagen til reklamationen. Afvent altid vores tilbagemelding, inden eventuelle varer sendes retur.

 

Oplysning om klagemuligheder

Vi elsker glade kunder! Derfor opfordrer vi dig til først og fremmest at hive fat i os, hvis noget er gået galt i din købsoplevelse, så vi sammen kan finde en løsning.

Såfremt vi ikke kan nå til enighed om en løsning, som passer dig, har du mulighed for at indgive en skriftlig klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning. Deres adresse er Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du har også mulighed for at indgive en klage elektronisk via www.forbrug.dk.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, har du mulighed for at benytte EU-kommissionens online klageportal, som du finder på http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage, skal du bruge vores email-adresse, som er kontakt@feststemning.dk